Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

lørdag den 8. december 2012

Afsløring 1 - Bøger

Nu kan jeg afsløre lidt af de hemmeligheder jeg fortalte om i sidste uge.
Jeg er blevet færdig med en pude og en taske syet af det flotteste gobelinstof med bøger. Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg købte stoffet, men det var enten hos Stof og stil eller hos Stof 2000 - beklager min dårlige hukommelse.

Puden er der ikke meget at skrive om - helt enkel med en lynlås i bunden.

Tasken er foret med ensfarvet matchende stof og med en plastikbund til at stabilisere tasken. Jeg har snuppet ideen fra Marias blog. Hun har fortalt om, hvordan hun bruger de billige, tynde plastikskærebrætter fra Ikea. De er nemme at save i stykker, og de er tilpas i tykkelsen til formålet. I bunden af foret syede jeg en lomme, som skærebrættet blev syet ind i. Hankene er så tilpas lange, at tasken kan bæres over skulderen

Idag er tasken blevet indviet. Den skal nemlig være min "arbejdstaske" til madpakken og de andre nødvendige ting.

1 kommentar:

  1. Ja prøv lige en koncert med Vocal Line. Det er fantastisk! Hvis du er på fb, så "like" dem og du hører om koncerter inden billetterne kommer i salg. God jul!

    SvarSlet