Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

torsdag den 6. december 2012

Strimler

Jeg er gået i gang med at skære strimler af en jelly-roll fra Moda. Strimlerne syr jeg sammen i tilfældig rækkefølge, vender det hele 45 grader, og skærer derefter de fineste kvadrater. Hvad de skal bruges til afslører jeg senere.
Stofferne er fra serien Luminiere de Nöel, og jeg har haft dem liggende et par år. Jeg har været meget i tvivl om, hvordan jeg skulle anvende de beige, hvide og røde stoffer, fordi jeg synes det hele er noget blegt og tamt efter min smag. Så kom inspirationen, og jeg fandt på at tilsætte noget grønt.
Teknikken fandt jeg i en amerikansk bog, men den er vist almindelig kendt. Resultatet er jeg meget tilfreds med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar