Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

tirsdag den 14. januar 2014

Langsommeligt arbejde


I går brugte jeg det meste af dagen på at fjerne ritråde fra en af mine UFOs - tæppet syet af reproduktionsstoffer.

Tæppet har ligget længe og ventet på, at de sidste stolper blev syet færdig og, at der blev monteret en kant. Det fik jeg gjort i weekenden, og så var det bare at gå i gang med at pille alle ritrådene ud. Det tog mange timer.....

Undervejs er jeg atter blevet mindet om fordelene ved den amerikanske metode uden pap. Jeg har altid problemer med at sammensyningen ad de papbeklædte enkeltdele flere steder går op, fordi tråden brister. Jeg ved ikke, om det er fordi tråden er for dårlig, eller det er fordi pappet skærer i tråden under håndtering af arbejdet. En anden stor fordel er at man slipper for alle ritrådene.

Nu skal jeg i gang med at samle forside, mellemlag og bagside. Jeg har besluttet, at der skal være en dobbelt lukkekant som afslutning.

Og så kan jeg begynde at quilte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar