Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

søndag den 11. maj 2014

Modern quilt

                                                

"Modern quilt" er en særlig kategori indenfor quiltning med mange fællestræk med Bauhaus-stilen. Kendetegn er geometriske former, ensfarvede stoffer i klare farver og ikke mindst en fremtrædende quiltning.

Jeg har forsøgt mig med stilen i denne bordløber, som jeg har syet til min tidligere arbejdsplads. Designet er helt mit eget og består af 8 forskellige kvadrater. Blokkene blev tegnet på rivflis og syet som stamps. Farverne er inspireret af stedets orange døre - og den koboltblå er valgt som komple-mentærfarve. Jeg har quiltet med en maskinfods bredde efter figurernes placering.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar