Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

fredag den 4. januar 2013

Julerier

Jeg vil vise nogle af mine ældre jule-projekter. Jeg kan vist lige nå det inden Hellig tre konger.

Her er en broderet juleløber, som jeg syede i 1989. Løberen er syet på kraftig hørlærred med Blomstergarn (Du kan se mere om dette fantastiske garn på Lenes broderier.) Mønsteret er fra Håndarbejdets Fremme  hf-forening.dk

Her er en anden broderet juleløber. Denne er syet på meget fint hørlærred i 1986, og mønsteret er også fra Håndarbejdets fremme. Jeg forstår i dag ikke hvordan jeg kunne se at brodere så småt.

Her er et vægophæng. Det måler cirka 70x70 cm. Jeg syede det i 2008, og således er det et af mine første patchworkprojekter. Læg mærke til de små detaljer - de små "pynteblokke" på træet, stjernerne og englene på himlen og den gradvise ændring af baggrundens valør.

Det sidste billede er min mors nyeste udgave af juletræsløberen. Det er den samme model som vi hver især syede i 2012. Se tidligere indlæg på min blog Juleløber 1 og 2. Denne udgave har en lys grøn baggrund, som det desværre er svært at se på billedet. Løberen mangler den afsluttende bort.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar