Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

mandag den 4. februar 2013

Hobbitfødder og hjemmestrikkede strømper

Så har jeg gjort det igen - altså strikket noget der ikke er helt efter hensigten. Denne gang handler det om hjemmestrikkede strømper.

Da Stine var hjemme i julen, bestilte hun to par sokker. Vi købte garn og jeg gik straks igang med at strikke. Jeg nåede ikke at blive færdig før hun rejste hjem, så jeg tog et foto og sendte det til hende, da det første par var færdigt. Hendes svar kom kort og præcist : Det ligner strømper til en hobbit.... Sandheden er ilde hørt, men jeg måtte jo give hende ret. Strømperne er alt for brede i foden. Altså var min indsats blevet til en Aaargh og jeg måtte strikke forfra.

Her ses Hobbitstrømpen til højre.

Nu er min indsats så resulteret i 2 par færdige strømper og et par, der skal ændres til menneskefødder. Jeg har strikket i Fabel fra Drops.

Der er forøvrigt en udmærket opskrift på strømper, på bagsiden af bandarolen. Den følger jeg nu slavisk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar