Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

tirsdag den 12. november 2013

Stjernedug



På trods af at det har været min arbejdsweekend, har jeg fået syet en lille dug færdig. Den er ca. 40x40 cm, og den er syet i reproduktionsstoffer efter en model fra Helene Juul hvorfra  jeg abonnerer på reproduktionsstoffer. 5-6 gange om året får jeg en en pakke med stoffer og forslag til en ting, der kan syes. Der medfølger et par sider med interessante oplysninger om de originale stoffer og den historiske periode, stofferne stammer fra. De stoffer jeg har valgt til dugen, stammer fra tidligere stofpakker.

Jeg har syet midterstjernen i hånden med amerikansk teknik. Resten er syet på maskine, og jeg har fået øvelse i at sy timeglasblokke. Jeg har også quiltet på maskine.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar