Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

onsdag den 16. maj 2012

Juleløber


I sidste uge blev jeg færdig med en juleløber med juletræer. Mønsteret købte Mor og jeg i fællesskab på Dansk Patchwork Forenings 25-års jubilæumstræf i Odense. Det stammer fra Patchworks kælderen i Kolding.

Løberen består af 12 forskellige juletræer syet med stamp teknik. Det er mit første arbejde med denne teknik, men bestemt ikke sidste. Det tiltaler mig at teknikken kan hjælpe med til at sy meget nøjagtigt. Alligevel har vi begge pillet op mange gange. Især var sammensyningen af blokkene en stor udfordring - ja det nærmede sig en "aaargh".


Jeg har brugt stoffer jeg havde, og kun købt det sorte stof med stjerner samt lidt mere af bali-stoffet til kanter og stolper.

Jeg er meget glad for resultatet og glæder mig til at skulle tage løberen i brug, når den tid kommer. Min mors udgave er helt anderledes - men det skal jeg nok vende tilbage til, når hun er blevet helt færdig med den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar