Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

tirsdag den 15. maj 2012

Trøje med snoninger


Så blev den endelig færdig - den trøje som Stine har ventet længe på, og som har voldt mig så mange kvaler. Ja jeg har faktisk strikket dele af den flere gange. Trøjen er sjov at strikke, fordi man starter med at lave bærestykket, som er en bred snoning eller fletning. Ud fra denne strikkes så krop, ærmer og den øverste del af trøjen, ved at samle masker op på hver side af snoningen.

Diagrammet med fejl

Det begyndte med at der var en fejl i diagrammet til bærestykkets snoning. Det tog lidt tid at regne ud, at det var det, der var galt. Så gik det uden problemer, til jeg skulle strikke det øverste af trøjen. Her måtte jeg prøve mig frem et par gange, fordi halsåbningen blev alt for stor, og trøjen gled ned af skulderne. Da det var klaret, manglede jeg kun at lave forkanterne. De måtte også pilles op et par gange - dels fordi knapperne skulle fordeles anderledes, dels fordi opsamlingerne ikke blev pæne.



I dag kunne Stine så tage den færdige trøje på. Hun er glad for sin nye uldtrøje - og jeg tror hende. Og jeg er glad, fordi trøjen endelig blev færdig. Jeg får ikke topkarakter for teknisk udførelse, og det har været en udfordring at lave den færdig, men nu er der een færre "aaargh" i min verden.

Opskriften er fra Mayflower.dk model 1018 Trøje med fletmønstret bærestykke. Garnet er Easy Care 100% merino uld. Knapperne er af træ.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar