Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

lørdag den 30. marts 2013

Julen varer lige til påske......

......ja, og det blev min redning! Jeg nåede nemlig lige at blive færdig med min jule-bordløber i torsdags. Den passer fint til det lille bord, der står ved vinduet.

Jeg har før skrevet om projektet. Se indlægget "Strimler" fra den 6. december 2012.


Løberen er syet af en jelly-roll - Luminiere de Nöel - og jeg har brugt strimmelteknik. Jeg har håndquiltet spiraler i frihånd, hvilket jeg er meget godt tilfreds med. Det tekniske er ikke tilfredsstillende, for jeg er stadig nybegynder ud i quiltningens ædle kunst, og skal øve mig mere i at få stingene lige store....


Nærbilledet viser det ikke tydeligt, men spiralerne er ikke regelmæssige, men varierer i tæthed. Det synes jeg giver et ekstra liv til det færdige produkt, og så passer det fint til de uregelmæssige strimler.

1 kommentar:

  1. Wow, det ser bare rigtig godt ud. Og din quiltning virker rigtig godt.
    Marianne
    stofmutter.blogspot.dk

    SvarSlet