Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

fredag den 8. marts 2013

Kaffebrikker til Odas postbud

Oda har en ganske særlig ven. Det er vores postbud, som Oda har kastet sin uforbeholdne kærlighed på. Postbuddet hedder Karin, er en stor hundeelsker, og kører på knallert. Lyden fra knallerten har en særlig evne til at ramme Odas ører, og så er der intet andet at gøre end storme hende i møde. Belønningen falder prompte i form af hundekiks. Når Karin holder fri, og det er en afløser der omdeler posten, er det en katastrofe, for afløserne har sjældent kiks med.

Hvert år til jul, ligger der en ganske særlig hilsen i postkassen - et tyggeben med en lille seddel med en hilsen til Oda.

Jeg har længe haft en plan om, at Karin skulle have tak for sin indsats og for sit positive sind. Nu er jeg blevet færdig med 4 kaffebrikker, lavet specielt til hende.


Jeg har syet den ene side med strimmelteknik i klare friske farver. Teknikken har jeg beskrevet  den 6. december.  Den anden side er ensfarvet med et påsyet motiv af forskellige hunde. Til slut har jeg håndquiltet spiraler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar