Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

onsdag den 11. september 2013

Nye dækkeservietter og nye erfaringer

Så blev mine nye dækkeservietter endelig helt færdige. De har været lidt længe undervejs, fordi jeg lige skulle genopfriske et par elementære teknikker undervejs (det lyder bedre end at skrive at man lavede et par brølere undervejs.....).


Stoffet er købt på forårets quilterally. Jeg er meget tilfreds med farverne og jeg er rigtig glad for den effekt, den tætte quiltning giver. Jeg har quiltet på maskine med farveskiftende tråd. Kanten er ikke helt OK. Fordi jeg skar kanterne på skrå, er de blevet lidt rynkede - og jeg har nu forstået fordelene ved dobbelte lukkekanter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar