Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

søndag den 1. september 2013

Quiltetræf i Herning

Dansk patchworkforening holdt sit årlige quiltetræf i Herning sidste weekend. Mor og jeg havde fået overnatningsmulighed, købt billetter til begge dage, og tilmeldt os generalforsamlingen og middagen lørdag aften. Derudover skulle vi høre et foredrag om den amerikanske borgerkrig og quiltning.

Foredraget var med de to quiltere Filippa Gårdbo og Jette Schiøth, der har syet mange quilts i reproduktionsstoffer. De har netop udgivet en fantastisk bog med en del baggrundsviden og opskrifter på 16 quilts. Du kan finde mere om bogen Patchworktæpper og den amerikanske borgerkrig her. De fleste af tæpperne fra bogen var udstillede på træffet. Det var meget inspirerende at høre foredraget og opdage, at der er et kæmpeudvalg af reproduktionsstoffer i mange klare farver. Bogen er meget indbydende, og der er stor inspiration at hente.


Træfudstillingen var meget varieret med en overvægt af traditionelle quilte. Det er altid interessant at se hvad andre laver, og det er forbavsende hvor produktive nogle er. På udstillingen var der f.eks. 13 store tæpper syet af en sjællandsk quilter indenfor ganske få år.

Butikkerne fristede med mange gode sager. Jeg mente ikke at jeg havde købt noget særligt, men da jeg tog et foto af herlighederne, blev jeg lidt overrasket over, at det alligevel var blevet til så meget. Der er lidt stof, et mønster til en lille taske, et par quiltehandsker og en smart lineal, som kan skære hjørner.........


Mor og jeg havde en dejlig weekend og var fyldte af indtryk, da vi kom hjem søndag eftermiddag.

Nu må jeg igang med at sy. Der skal laves nogle dækkeservietter som gave til en 50-års fødselsdag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar