Cardigan plus Quilt

Bloggen om stort og småt. Om at være fascineret af garn, stof og patchwork. Og om glæden ved hunderacen Welsh Corgi Cardigan.

fredag den 6. april 2012

Hæklet tæppe

På en messe tilbage i 2010, så jeg et flot hæklet tæppe i nogle skønne farver. På det tidspunkt skulle jeg bestemt ikke begynde på nye projekter, så jeg nøjedes med at beundre tæppet.

En dag så jeg så tæppet på forsiden af et mønsterhæfte fra Drops - og så var der ikke nogen vej udenom. Jeg måtte bare hækle sådan et tæppe.

Det flotte farvespil kommer helt af sig selv, da det er garnet der er indfarvet i  de flot afstemte toner. Jeg hyggede mig meget med at hækle de 77 kvadrater, som tæppet består af. Det var også overkommeligt at hæfte ender, da der kun er to for hver kvadrat. Kvadraterne er hæklet sammen, ligesom kanten der afslutter tæppet.

Stine blev den glade modtager af tæppet, der blev en gave til hendes fødselsdag.


Opskriften på tæppet findes på www.Garnstudio.com
Modellen hedder model 124-1 og garnet er Drops Delight og Fabel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar